Civilization VI için tarih belli oldu

0
3515
civ602
civ602

Dünya tarihi ve İngilizce kelime bilgisi hakkında bana sekiz yaşımda ilk temel eğitimi vermeye başlayan Civilization, aradan geçen 25 yılın ardından hayatımızdaki yerini korumaya devam ediyor. En son olarak 2010’da sunulan ve büyük başarı yakalayan Civilization 5’i takip edecek yeni oyun, 21 Ekim 2016’da PC’lere sunulacak.

The Verge’de yer alan bilgilere göre yeni oyunda klasik versiyonlardan uzaklaşan değişimler görmeyeceğiz. Oyunun konsepti geleneksel haline bağlı kalırken, yeni içerikler ve tabii ki grafikler ile oyun zenginleşecek.

Geliştirici stüdyo Firaxis’in baş oyun tasarımcısı Dennis Shirk, “Oyuncuların Civilization V’te beğendiği tüm içerikleri, Civilization VI’nın oynanabilirliği ile öne çıkarıyoruz… Tıpkı sıcak bir battaniye gibi olacak” ifadesiyle sabırsızların heyecanını artırmış olmalı.

Fraxis, Civ VI’daki yeni içerikler hakkında detay vermese de, bazı bilgiler mevcut. Bunlardan ilki, şehirlerin eskisinden daha büyük ve detaylı olacağı. Oyun haritası üzerinde tek bir kare değil, birçok kareye yayılabilecek şehirlerin aynı zamanda konumu da artı önem kazanacak.

Örneğin, bilim ve finans kurumlarını içeren ayrı caddeler olacak ve buralara ilgili binaları kuracaksınız. Bir şehrin deniz kıyısında olması ile su ile bağlantılı teknolojilerin gelişmesinde büyük rol oynayacak.

Shirk, oyunda verilecek kararlara bağlı olarak teknolojik kalkınmanın o yönde gelişeceğini ve bunun da oyunu daha ilgi çekeceğini belirtti. Şehirlerin konumunun oyun ilerledikçe çok daha önemli hale geleceğine dikkat çeken Shirk, ‘her şeye için yeterli olmayacağını bu yüzden bazı kararların çok dikkatli verilmesi gerektiğini’ söyledi.

https://youtu.be/qvBf6WBatk0

Politika daha az sıkıcı olacak

Civ VI’daki bir diğer öne çıkacak değişim, oyunun vazgçeilmez parçası olan tarihi kişilikler olacak. Birçok oyuncunun beklediği değişim, ‘dinamik diplomasi’ adıyla gelecek. AI karakterler, onlarla nasıl etkileşime girdiğimize göre değişim gösterecek.

Civ VI’nın AI tasarımcısı Andrew Garrett, “Her lider kendileriyle ilgili tarihsel bir gündeme sahip. Böylece tarihte nasıl yer edindiklerini de yansıtıyorlar” bilgisini verdi. Kısaca, oyunun 1991 versiyonundaki gibi 2100 yılında karşınıza kabile kıyafetleriyle bir liderin çıktığı günlerin çok ötesine geldik.

AI (yapay zeka) sahibi liderler oyundaki kararlarınıza göre davranışlarını değiştirecek. Eğer rakip AI ile Dünya’nın Yedi Harikası’nı tamamlama konusunda yarışa girerseniz, aranızda gerginlik çıkabilir. Garrett, AI karakterlerin oyunculara anlaşılır olmasını istediklerini, aynı zamanda farklılık ve mücadele sunmalarını amaçladıklarını söyledi.

civ601

Oyunun keyfi de artacak

Şahsen Civ serisinde oynanabilirliğin ciddi değişimlere maruz kalması gerektiğini düşünmüyorum. Oyun doğal yapısıyla mükemmel içeriğe sahip. Düşünce gücünü her yönden destekleyen oynanış şekli de beyninizin yorgun düşeceği ana kadar insanı sıkmıyor.

Tamamen yeni bir grafik motoru ile hazırlanan oyun, grafiklere gelen zenginlikle de oyun keyfini artıracak. AI karakterler sadece görüntü olmanın ötesine çıkarak animasyonlar halinde belirecek ve bu halde ruh hallerini daha iyi anlayabileceksiniz.

Civ serisi bugüne kadar toplamda 33 milyon satışa ulaştı. Bu sayının 8 milyonu, Civ V’e ait. Firaxis bu istatistiklerin ardından oyunseverlerin beğendiği yapıyı değiştirmemeleri gerektiğini iyi biliyor. Shirk, “Beklentilerin yüksek olacağını biliyoruz. Bu yüzden oyunu Civ 5 ile olabildiğince bağlantılı yaptık… Bu sayese oyunu baştan öğrenmek zorunda kalmayacak, kolayca kavrayacaklar” diyor.

PC bağımlıları takvimlere not düşebilir.