Fortnite’ın yapımcısı Epic Games 2018’i 3 milyar dolar kar ile kapattı

0
5768
Fortnite video oyun dijitalx 003
Fortnite video oyun dijitalx 003

Epic Games, Techcrunch’a yaptığı açıklamada 2018’de elde edilen karın 3 milyar dolar olduğunu açıkladı. Yılın en başarılı oyunlarından biri olan F2P kategorisindeki Fortnite, yıl sonu itibariyle dünya genelinde 125 milyon oyuncu tarafından oynanıyor.

1991 yılında kurulan Epic Games, Eylül ayında Wall Street Journal’ın verdiği bilgiye göre 15 milyar dolar piyasa değerine ulaştı. Telltale Games’in trajik çöküşüne tanık olduğumuz 2018’de Epic Games’in ihya olması sadece Fortnite ile gelen başarıya özgü değil. KKR, Kleiner Perkins ve Lightspeed gibi firmaların 1,25 milyar dolarlık yatırımını alan Epic Games’in en büyük kartı Çin.

Statista verilerine göre 2018 Q3 itibariyle 1 milyar 82 milyon kullanıcısı olan chat uygulaması WeChat’in yapımcısı Çinli Tencent, 2012 yılında Epic Games’in ilk yurt dışı yatırımcısı olmuştu. Tencent, 330 milyon dolarlık yatırım karşılığında Epic Games’in %40 hissesini sahiplenmişti.

O zamanlar Unreal Engine ile öne çıkan ve Gears of War gibi oyunlardan gelir akışı sağlayan Epic Games’in neden bu kadar büyük bir hisseyi gözden çıkardığı merak konusuydu. Ancak o yıl belirlenen strateji belliydi: Konsol ve online oyunların artırdığı rekabete karşılık freemium oyunlara odaklanmak. Epic CEO’su Tim Sweeney, Polygon’a yaptığı açıklamada “Epic 4.0” adını verdikleri stratejiyi şu şekilde özetledi:

“İş yaklaşımımızı belirgin şekilde değiştirmemiz gerektiğini fark ettik. Büyük perakende satışlardan ziyade, en iyi oyunların online olarak sunulduğuna tanık olduk. Epic’in oyun sanayisindeki rolünün bu olması gerektiğini anladık ve Xbox’a odaklanan bir yapımcı olmaktan çok çok platformlu bir geliştirici ve yayımcı olmaya, büyük ölçekte indie’ye kaymaya karar verdik.”

Sweeney, bu süreçte “çok sayıda faydalı danışmanlık aldıklarını ve yatırımların kısa zamanlı para korkusunu ortadan kaldırdığını” söyledi.

[Fortnite/Flickr]

Fortnite ile meyveleri toplanmaya başladı

Epic, geliştirme süreci 12 milyon dolara mal olan Gears of War ile 100 milyon dolar gelir elde etti. Fortnite ise çoklu platformlara adım atmak ve yüksek meblağlarda para kazanmak adına modern oyun geliştiriciliği yeniden tanımlamış oldu.

Epic her ne kadar mali tablosunu belli oranda saklı tutmaya çalışsa da, 3 milyar doların yıllık gelir değil ama kar olduğunun altını çizmek gerek. Kısaca, Fortnite’ın ne kadar büyük bir başarı olduğunu anlamak çok daha kolay.

Oyun sektöründeki istatistiklere baktığımızda, 3 milyar doların perde arkasındaki faktörler kendini gösteriyor. Sensor Tower tarafından sunulan Kasım verilerine göre sadece iOS kullanıcılarının günlük oyun harcaması 1,23 milyon dolar. Fortnite böylece ayda 34 milyon dolar olmak üzere Apple iOS platformundan yıllık 385 milyon dolar gelir elde etti.

Fortnite’ın PlayStation, Xbox, Switch, PC, Mac ve Android platformlarında da oynandığını hesaba kattığınızda gelirin boyutlarını anlamak daha kolay. Super Data Research araştırmasına göre oyunun Mayıs 2018’de tüm platformlardan elde ettiği gelir 318 milyon dolar.

Sensor Tower verisine göre iOS ile sekiz ayda gelen gelir 385 milyon dolar (Nisan-Kasım dönemi). Bu da ayda ortalama 48 milyon dolara tekabül ediyor. Epic’in Android için Google Play’i es geçerek kendi satış kanalını kullanması bu platform için verilerin belirlenmesini zorlaştırıyor. Fortnite’ın Android’e sunulduğu ilk ay 15 milyon kişi tarafından indirildiği biliniyor. Öte yandan uygulama içi satın almadan yararlamayan Google’ın 50 milyon dolar üzerinde gelir fırsatını kaçırdığı tahmin ediliyor.

[Fortnite/Flickr]

Çin’in rolü giderek artıyor

Fortnite’ın düzenli güncellenmesi Epic’in oyundan elde ettiği gelirlerin güçlü kalmasını sağladı. Fortnite’ı Çin’de yayımlayan Tencent ise henüz oyunun gelirlerine ait rakamları açıklamış değil.

Newzoo araştırmasına göre Çin’de oyun satışlarının 2018 sonu itibariyle 40 milyar dolar gelir sağlaması bekleniyor. Öte yandan, Çin oyun sanayisi son 10 yılın en yavaş büyümesini yaşıyor. Pekin merkezli GPC araştırma firması ile Çin resmi oyun derneği CNG verilerine göre yıllık büyüme oranı ortalaması sadece %5,4.

Tencent’in desteklediği bir diğer battle royale oyunu PUBG de Çin’de para akışı sağlamakta sorun yaşıyor. Ancak lisans engelleri ve promosyon engelleri kalkarsa her iki oyun 2019’da Çin’de patlama yaşayabilir.

Epic, Fortnite’ın yanı sıra diğer oyunlarından ve Unreal Engine üzerinden gelir akışını sürdürüyor. Firmanın en önemli kartlarından biri, geliştiricilere gelirlerin %88’inin kaldığı Epic Store. Steam’i elinde bulunduran Valve ise gelirlerin %30’unu alıyor ve başarılı satışlara ulaşan oyunlar için bu oran değişebiliyor.

Epic’in Fortnite üzerindeki kozu 2019’da güç kaybetmeden devam edecek gibi görünüyor. Çin piyasasındaki kilit kırılırsa, 2019 sonunda yine göz alıcı bir kar tablosu ortaya çıkabilir.