VR sektörüne yeni oyuncu: Project Morpheus

0
4146
sony morpheus
sony morpheus

Sony, geçtiğimiz yıl San Francisco’da düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda gözler önüne serdiği görsel gerçeklik başlığı ‘Project Morpheus’ için beklenen tarihi açıkladı.

Oculus Rift ile adım atılan görsel gerçeklik başlığı piyasası 2016’dan itibaren oldukça hızlanacak gibi görünüyor. Dahası, Facebook’un belli sektörlere bağlı kalan başlığına kıyasla, HTC ve Sony doğrudan video oyun piyasasının kalbine inmeyi planlıyor.

HTC, önde gelen video oyun yayımcısı Valve ile yapılan işbirliği ile geliştirilen ‘Re Vive‘ görsel gerçeklik başlığını kısa süre önce duyurmuştu. Tayvanlı elektronik üreticisinin ardından Sony, PlayStation 4 için hazırladığı Project Morpheus’un yeni prototipini gözler önüne serdi. Görsel başlığın Barselona’da gerçekleştirilen Mobil Dünya Kongresi’ndeki (MWC) tanıtımı, Sony için özel bir duyuruyla birlikte geldi.

Japon elektronik devi, PS4’ün piyasaya sunulduğu Kasım 2014’ten Şubat 2015 sonuna kadar 20.2 milyon sattığını açıkladı. En yakın rakibi Xbox One’a 10 milyon fark atan PS4, gecek yıl Project Morpheus ile neler yapabileceğine dair güçlü bir sinyal verdi.

Cihazın özelliklerine kısaca bakalım:

– 1920×1080 RGB OLED ekran (RGB, kırmızı, yeşil ve mavi ışığın birçok renk üretmek için bir arada kullanılmasına dayanıyor),

– 120 Hz yenileme hızı,

– 5.7 inç ekran ile gelen 100 derecelik görüş açısı,

– Konumsal takip için 9 LED aydınlatma. Bu say, ilk prototipten üç fazla.

Project Morpheus’un ilk denemeleri de beklentileri tatmin eden bir performans sundu:

Konumsal takip derken Oculus Rift’in İkinci Geliştirici Kiti’nde (DK2) sunduğu teknolojiyi gözden geçirebilirsiniz. Oculus mühendisleri, başlığa Kızılötesi (IR)-LED dizini döşeyerek saniyede 60 kare poz yakalayan CMOS kamera ile takibini sağlamış. Sonuç olarak en ufak hareketler bile görsel dünyada eksiksiz beliriyor.

Görsel Gerçeklik artık bir niş değil

77 milyar dolarlık video oyun endüstrisinin görsel gerçekliğin gelmesiyle 2016’dan itibaren yeni bir döneme gireceği şüphesiz. Beynimizin kıvrımlarını zorlayacak görsel gerçeklik başlıklarının küresel alanda kitlelere ulaşan ürünler haline gelmesiyle yaşam şeklimizin değişeceğini de söyleyebiliriz.

Twitch gibi çevrimiçi oyun platformları ve dev turnuvalarla milyonları sürükleyen League of Legends (LOL) tarzı oyunlar, video oyun sektörünün hızla genişleyen içeriklerine birer örnek. Facebook’un Mart 2014’te Oculus’u 2.3 milyar dolara satın almasıyla hareketlenen görsel gerçeklik sektörü ise video oyunların yakın gelecekteki ana platformlarından biri olacak gibi görünüyor.

[IGN]
[IGN]
Oculus’u bekleyen rakipler ise sadece HTC ve Sony ile sınırlı değil. Samsung Gear VR ürünüyle sektöre adım atarken Google, oyuncak üreticisi Mattel ile View Master oyuncağını VR başlığına dönüştürmeye çalışırken, Güney Koreli elektronik devi LG, G3 telefonu için ‘VR for G3’ başlığını sunmuştu.

Microsoft’un hologram alanında adım attığı başlık teknolojisi, diğer firmalar için video oyun, akıllı telefon ve oyuncak gibi farklı kategorilere sahip. Kısaca görsel gerçeklik ve hologram başlıklarını tek bir sektöre odaklı beklemek fazlasıyla saflık olur.