Elektronik sporların 2028’de geleceği nokta hakkında beş kehanet

E-Sporlar, fazla değil 10 yıl sonra tek başlarına ülkelerinin ana spor dalı olabilirler. Kendilerini spor dalı olarak görmeyen rakiplerine verilecek en güzel yanıt, olimpiyatlara katılımla başarılacak. e-Sporlar ayrıca bilim ve teknolojinin merkezinde yer alarak yapay zekaların oluşumuna zemin hazırlayacak. 10 yıl içinde ihtiyaçları en çok dinlenen kitle yine e-Spor kitlesi olacak. DijitalX olarak 2028 yılı kehanetlerimiz bakalım doğru çıkacak mı?

0
4098

2E-Sporlar Sayesinde Açlık ve Kıtlık Ortadan Kalkacak

esports 02

Dünyadaki nüfus artışıyla birlikte gıda tüketimi de artıyor. Gıda yetersizliği kıtlıkla beraber ülkeleri olumsuz etkilemeye devam ediyor. 2017 Açlık Endeksi’ne göre, dünya genelinde halen 815 milyon insan açlık çekiyor. Başlığa bakarak tahmin çok iddialı olmuş denilebilir. Fakat birçok bilim-kurgu filminin de konusu olan, besinlerin bir sentetik gıda olarak hapa taşınması olasılığı çok mümkün. Fikir olarak hazır olmayabiliriz, ya da “İnsanoğlu hiçbir zaman yemek yerine hapla yetinmeyecektir” de diyebiliriz. Fakat bizim öngörümüze göre eğer dünyada açlık bitecekse bu E-Spor sayesinde olacak. Şimdiden oturarak iş yapan ya da uzun süre oyun oynayanlar için yeterli kalori içeren haplar üretilmeye çalışılıyor. Bunun en son örneği “e-sports nutrition provider” adı verilen dengeli beslenme paketleri. CEO Aleksandrs Zavoloks EPICENTER finallerinde, Virtus.pro SK Gaming’e karşı oynarken, oyunun 6 saat sürdüğünü ve yeni beslenme yöntemleri üzerinde çalıştıklarını belirtmişti.